Vassunda Idrottsförening
Handboll
Senior - Herr

Rutinerat motstånd väntar i premiären!
2017-09-23 13:48
Herrarna vann genrepet. Mot HK Ceres blir det tuffare.
När herrlaget imorgon eftermiddag begår seriepremiär på hemmaplan mot HK Ceres är det med halva den första omgången i division 2 norra färdigspelad. Hälften återstår. IK Bolton visade omgående i onsdagens öppningsmatch att laget blir att räkna med och man tog också täten i tabellen. Under lördagen hängde Spånga HK och HF SIF på med varsin seger. Gemensamt för de tre segrande lagen: den låga snittålder.

För vinrött däremot väntar betydligt mer rutinerat motstånd i söndagens premiär. I gästande HK Ceres har betydande delar av laget varit med sedan föreningen huserade i division 4 för fem-sex säsonger. Såvitt beträffar lagets centralinje med etablerade namn som bland andra snabbfotade Jesper Lidberg och storskytten Johan Pettersson är lejonparten intakt från tiden i de lägre divisionerna. Spelarna känner varandra utan och innan och har hög självkännedom om lagets egna kapacitet. Ska det bli vinröd seger imorgon är det således verkligen ett lag som ska besegras. Lägg till detta att ett par av nyckelspelarna har gedigen erfarenhet från spel i bland annat allsvenskan och därtill en gedigen handbollsskolning från Rimbo HK i grunden.

Vinrötts möten med HK Ceres har varit många genom åren och allt som oftast har det bjudits på stor dramatik. En neutral prognos skulle förmodligen säga att det med stor sannolikhet kan bli någonting liknande imorgon.

Avkast söndag kl. 15.00 i Alsikehallen.

📸: Niclas Perjus

Carl till vinrött! 2020-04-28 09:22