Skidor

Storvreta UngdomsDM kort 16 jan 2021

Fler bilder (+4) >>

Ungdomsvasan 23 februari 2020
Till höger: Bertil Röös passerar målportalen i Mora. Till vänster: Folke och Bertil Röös med medaljer efter målgången.
Folke och Bertil Röös representerade Vassunda IF i Ungdomsvasan. Start i Eldris och målgång i Mora efter 9 km.
Prisutdelning "Stjärna på skidor" med Linn Svahn och besök i vallabussen

Fler bilder (+25) >>
Mellan damerans och herrarnas lopp var det dags för finalstafetten inne på Östersunds arena. Vassunda IF kom på en hedersam tredjeplats och gruppen bärgade därmed en fin pokal att ta med hem, förutom egna medaljer. Prisutdelare var ingen mindre än Linn Svahn och barnen var alla stolta och glada över prestationen. De barn som hade kört den sista sträckan in i mål fick fint besök i målfållen av ingen mindre än vår kung! Mycket stort och så roligt att han tog sig tid att prata lite med barnen som var där. En fantastiskt fin dag avslutades sedan med ett besök i vallabussen där vallachefen Anders Niemi visade och berättade om bussen och dess innehåll. Varje åkare har ca 40 par skidor som de väljer bland när de ska tävla. Det finns tio vallare som kan arbeta inne i bussen samtidigt och det finns ca 1000 par skidor ombord... Otroligt många skidor!!

Söndagen avslutades med att vi fick möjlighet att åka skidor ovanför det avstängda området. Vi fick tillfälle att träna fristilsåkning och utmanade oss i en riktigt lång backe. Ett kul och roligt pass som avslutades med en utrustningsstafett innan vi åter fick lunch spå arenaområdet.
Finalen i "Stjärna på skidor" i Östersund under Tour 2020, 14 - 16 februari
Ladda album (+56 bilder) >>
Dagen började tidigt med väckning 07.00. Vi sov i Prolympiaskolan en liten bit ifrån själva skidstadion. Vi promenerade upp och fick frukost tillsammans med alla funktionärer som skulle arbeta under evenemanget. Därefter samlades vi för att få komma in och provåka banan på stadion och se var vi skulle tävla senare på dagen. När teståkningen var klar fick vi tid att gå runt och samla på mössor och andra reklamartiklar i de olika sponsortält som fanns på området. Vi provsmakade gruyèreost, körde stakmaskin, snackade med norrmän, gjorde egna hejaskyltar med mera... Humöret var på topp! Efter lunch var det dags för damerna att köra sitt lopp 10 km fristil intervallstart. Vi hejade så mycket vi kunde tills vi var tvungna att gå iväg till startområdet. Sedan var det vår tur att kliva ut på arenan... Det var en spännande stafett med ganska röriga växlingar mellan de olika sträckorna, men barnen löste det på bästa sätt och vi hejade på varandra för fullt. Efter målgång var det en spänd väntan på slutresultaten då klubbarna ställde upp med flera olika lag.
Fixardagarna 19-20 oktober 2019
Ladda album (+21 bilder) >>

Flygloppet i Märsta den 9 februari 2019
Foto Fredrik Friberg.
Under lördagen arrangerade Arlanda-Märsta SK "Flygloppet" i klassisk teknik vid Pinnbacksspåret i Märsta. Förutsättningarna var långt ifrån optimala med plusgrader och regn och lösa spår. Från Vassunda ställde trots vädret, Eskil Friberg upp i H 15-16, och Eric Svensson i H 45. Loppet innehöll en del överraskningar för Erics del. Han körde både ner i en bäck och drog ut i skogen i en sväng, trots detta lyckades han med en fin tid. Även Eskil presterade en fin sluttid i det mycket kuperade spåret som för dagen också bjöd ett ovanligt utmanade före. Hatten av till båda som körde loppet.
DM-stafett i Häverödal 16 januari 2019
Ladda album (+8 bilder) >>
Vassunda var representerat med två lag.
Daniel Schön, Anton Modin och Johan Molander ställde upp i H17.
Johan Jakobsson, Eric Svensson och Mathias Lindgren ställde upp i H35.
Snö och blåst gjorde det hela lite extra utmanande.
Storvretaloppet 12 januari 2018
Ladda album (+16 bilder) >>
En mycket fin tävlingsdag på Skogsvallen i Storvreta. Vassunda var representerat i många klasser!
Emma Olsson tävlar för Vassunda IF i Scandic Cup i Boden 8-9 december 2018

Klubbhuset i julstämning december 2018

Träningsläger i Falun 23-24 november 2018
Ladda album (+6 bilder) >>
Två fina dagar med ungdomarna på Riksskidstadion i Falun.

Fixardagar i september och oktober inför skidsäsongen 2018/2019
Ladda album (+18 bilder) >>
Slyröjning banan runt, invändig ommålning av klubbstugan, Bryta loss sten, kasta gamla gummidäck

Dagläger på hemmaplan 22 september 2018
Ladda album (+8 bilder) >>
Fysövningar och rullskidor

Rullskidspass till Arlanda med besök i flygledartornet den 19 augusti 2018
Tur & retur ca 40 km. Även familjemedlemmar följde med på cyklar.

Skojtävling 22 mars 2018 - Skidåkning på hustak i Rosendal i Uppsala
Ladda album (+10 bilder) >>

Barnens Vasalopp, 11 mars 2018
Ladda album (+23 bilder) >>
Ett lyckat arrangemang med ett 70-tal startande barn. Tidningsartikel i UNT dagen efter!

Owe Brink, ordförande i Vassunda IF 1995-2013 och en riktig eldsjäl!
Owe pausar under en fixardag 2017