Handboll
Glädje Vänskap Gemenskap

Återstart Vassunda! Säsongen 2022-2023
2023-03-26 21:00

Under säsongen 2022-2023 var Återstart Vassunda  det genomgående mottot för verksamheten under året för att bygga upp verksamheten igen efter pandemin. Pandemin  innebar ett stort medlems- och spelartapp där vi gick från närmare 300 aktiva spelare till knappt 200.  I syfte att “återstarta” valde föreningen att satsa på kvarvarande medlemmar. Genom att få de som är kvar att stanna och tycka handbollslivet är roligt, så sprider det sig till andra som slutat eller ännu inte prövat handboll. Det har satsats på aktiviteter som Mixed-race och Kopparcupen, men det som kanske varit den mest kostsamma satsningen har varit valet att inte ökat träningsavgifterna, trots en kostnadsökning för halltider, domare, mm. Det finns heller inte några planer att höja träningsavgifterna inför nästa säsong. Våra nuvarande medlemmar och spelare och deras Glädje, Vänskap och Gemenskap (vår värdegrunds “Vinröda tråd”) är vårt huvudfokus.

Återstart Vassunda har också inneburit extra satsning på marknadsföring för att locka tillbaka spelare som slutat och locka nya som är nyfikna på att pröva och kanske börja. Vi bytt klädmärke från Adidas till Hummel för att skapa en känsla av att vi kastar ut det gamla och in med det nya - också ett led i Återstart Vassunda.

Återstart Vassunda har präglat styrelsearbetet där flera ledamöter är nya. Med hjälp av våra gamla och rutinerade ledamöter har det gjorts ett omtag och rollerna i styrelsen är uppdaterade. Styrelsen nu “full besättning” och arbetet präglas av engagemang, hängivenhet, kunskap och en vilja att gemensamt dra åt samma håll.

Säsongen har präglats av den vänskap och gemenskap som genomsyrar vår verksamhet i lagen, både bland spelare och ledare. Häftigast och mest påtagligt är det på våra gemensamma aktiviteter som Mixedrace, Kopparcupen och Tårtkalaset. Då manifesterar vi vår klubbkänsla och lever vår värdegrund - Glädje, Vänskap och Gemenskap!

Slutord ordförande

Heja, heja Vassunda! Vi är Vassunda! Alla medlemmar, spelare och ledare. Tillsammans skapar vi en verksamhet som vi kan vara stolta över och som skänker glädje till oss själva. En glädje och gemenskap som fler i framtiden vill dela. Vi kommer fortsätta vår satsning på “Återstart Vassunda” under kommande verksamhetsår. Viktigast är alltid de medlemmar och spelare vi har nu, men vi ska också satsa på att få med fler. Därför är Handbollsleken en prioriterad verksamhet. Liksom ledarutbildning och samarbeten mellan lagen, såväl spelare som ledare. Tillsammans är vi starka! Tillsammans är vi Vassunda!

Er ordförande, Jens Lindquist

2024-01-11 08:07