VIF Handboll har representationslag på såväl dam- som herrsidan. På damsidan finns det en lång tradition av representation på seniornivå i föreningen som sträcker sig tillbaka till handbollssektionens grundande 1958. Damverksamhetens största framgångar går tillbaka till 90-talet när laget spelade i division 1. Idag hittar vi damlaget i division 3 östsvenska östra.

Föreningens herrverksamheten är betydligt yngre, men har även den nått vissa framgångar. Avancemanget från starten i division 5 till division 2 gick snabbt och laget har sedan dess vid flera tillfällen varit snubblande nära avancemang till division 1. Säsongen 2022/2023 spelade herrlaget i division 2 norra, men kommer att spela i division 3 säsongen 2023/2024

Läs mer om våra representationslag under fliken "Damer" respektive "Herrar" ovan.

Senioransvarig 2023/2024: Daniel Schön, senior.handboll@vassundaif.se