Idrottsförsäkring hos Gjensidige

Svenska Handbollsförbundet har tecknat ett nytt avtal hösten 2017 gällande spelarförsäkring med Gjensidige Försäkring.

Vid skada under match, träning eller direkt färd till och från dessa är alla medlemmar försäkrade i genom sitt medlemskap. Skadan behöver inte vara ett trauma, utan kan uppstå över tid som t.ex överansträngning.

Kontroll av medlemskap görs av försäkringsbolaget i samband med anmälan.

Som försäkrad spelare har man rätt till upp till tre behandlingar hos naprapat, läkare eller annan medicinsk behandlare, så länge företaget är listat hos Gjensidige. I Knivsta är t.ex.  Form Holistic listad hos Gjensidige.

Läs mer om idrottsförsäkringen på Gjensidiges hemsida.

Så här gör du:

För att anmäla skada orsakad i samband med handbollsaktivitet så gör du enligt följande;

• Uppsök läkare för att få din skada undersökt.
  • Anmäl din skada här
  • Du kan även ringa på telefon 0771-326326 och uppge;
    * Namn
    * Personnummer
    * Idrott
    * Klubb
    (Gjensidigekontrollerar med dessa uppgifter om du är medlem och därmed försäkrad.)
  • Uppge även datum och plats för utfört läkarbesök.
  • Det är även möjligt att maila på handboll@gjensidige.se
  • Meddela VIF Handboll styrelse om skadeanmälan via mail, handboll@vassundaif.se