Huvudförening
Hantering dina personuppgifter
Som ni alla säkert har sett och informerats om på olika sätt så har ett nytt direktiv införts för behandling av personuppgifter vilken ersätter Personupplysningslagen, PUL. GDPR, General Data Protection Regulation, har införts den 25:e maj 2018 inom hela EU och har som syfte att stärka ditt ägandeskap gällande dina personuppgifter.
Kort sagt för medlemmarna i Vassunda IF gäller att vi säkerställer att dina uppgifter hanteras för det ändamål de är sparade hos oss, dvs till att på ett smidigt sätt hantera den sportsliga verksamheten. Du kan läsa mer om detaljerna i våra användarvillkor i rubriken ovan.

Vi följer naturligtvis de direktiv som Datainspektionen ställer på idrottsföreningar och med stöd från Riksidrottsförbundet får vi hjälp med tolkningar, mallar och dokument som kan överföras till vår verksamhet. Du kan själv läsa mer på RFs hemsida.

Skulle ni vara oense om att vi hanterar personuppgifterna på ett korrekt sätt så får ni kontakta oss på mail enligt nedan så får vi reda ut det hela.

Med vänlig Hälsning
Dataskyddsansvarig Vassunda IF

Medlemskap

Med ett medlemskap i Vassunda IF får du tillgång till fyra olika sektioner med sommar och vinteridrott; Bordtennis, Handboll, Skidor samt simning. Du betalar en avgift oavsett hur många sektioner du är aktiv inom. Det som tillkommer är respektive sektions tävlingsavgift vilket du kan läsa mer om på deras sektionssidor.

Ett medlemskap kan vara individuellt eller per familj. Om man väljer ett familjemedlemskap kan samtliga hemmavarande familjemedlemmar (barn under 20) ingå. De aktuella avgifterna för respektive medlemskap finner ni på anmälningsformuläret i menyn ovan.

Inbetald medlemsavgift 2023 gäller fram till den 30 juni 2024.
Nästa medlemsavgift kommer att debiteras i augusti och avse tiden juli 2024 till juni 2025.
Blir du medlem under våren fram till juni 2024 gäller den avgiften fram till och med juni 2024.
I medlemskapet ingår en försäkring det är därför viktig att du som aktiv i föreningen även är medlem, dvs även de som är aktiva som funktionärer.

Om du vill Ansöka om medlemskap så gör du det i menyn ovan. Där öppnas ett formulär med uppgifter som måste fyllas i och sedan skickar du iväg detta.
Om du vill Ansöka om utträde ur föreningen så kan du kontakta medlemsansvarig.
Om du vill se vilka uppgifter vi har sparade om dig så klickar du in på Registerutdrag i menyn ovan.

Om du har andra frågor kring medlemskapet så kan du kontakta medlemsansvarig.