Information om lagkassor
Vad är det för regler som gäller vid hantering av lagkassor i en förening?

I Vassunda IF har varje lag ett konto i sektionens bokföring där lagets intäkter och kostnader bokförs. Det är därför av största vikt att dessa transaktioner utan fördröjning redovisas till sektionens kassör för omgående bokföring. Pengar som intjänas i Vassundas namn såsom fikaförsäljning och klädförsäljning mm tillhör föreningen och redovisas centralt.
Att föra en separat lagkassa vid sidan av Vassunda bokföring godtas inte från föreningens sida och kan dessutom få konsekvenser vid en eventuell revision. Detta ska vi naturligtvis undvika.

Se intern information under Sektionen-Dokument-Ekonomi-"Lagkassor Hantering och regleverk".
Om du har frågor kring hur lagkassorna hanteras så är du välkommen att kontakta kassören, kassor.handboll@vassundaif.se.